התקופה שבין מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) ועד למתן הצו לשיקום כלכלי (השלב האחרון בהליכים) מכונה "תקופת הביניים"
לקראת סיום התקופה, הנאמן מכין דוח מסכם הכולל את ממצאי הבדיקה הכלכלית שערך
בתום התקופה, יוחלט האם החייב יקבל צו לשיקום כלכלי במסגרתו ייקבעו התנאים שאם יעמוד בהם, הוא יוכל לקבל הפטר (פטור מחובות)
לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (השלב הראשון בהליכי פשיטת רגל), מתחילה תקופה שנמשכת כשנה, במהלכה:
- ניתן להגיש בקשה לביטול הצו שניתן לחייב.
- מוקפאים ונעצרים ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד החייב.
- מוטלות על החייב הגבלות שונות (כגון איסור יציאה מהארץ, מגבלות על פתיחת חשבון בנק וכו'), כדי להבטיח כי החוב לא יגדל וכי ההליכים יתנהלו באופן תקין.
- נבדק מצבו הכלכלי של החייב על-ידי הנאמן.
- על החייב לעמוד בתנאי הצו במשך כל התקופה, כגון: חובת תשלומים חודשיים, הגשת דוחות תקופתיים על הכנסות והוצאות ושיתוף פעולה עם הנאמן.
- הנושים מגישים לנאמן תביעות חוב, כדי שיוכלו, ככל הניתן, לקבל את חובם חזרה מתוך הכספים שב"קופת הנשייה".
- לקראת סיום התקופה, מוגשת לסמכות המשפטית שבמסגרתה מתנהלים ההליכים, הצעה לתוכנית לשיקומו הכלכלי של החייב:
- אם סכום החובות עולה על 172,334.81 ₪ (נכון ל-2025), ההצעה מוגשת לבית-המשפט על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
- אם סכום החובות נמוך מ-172,334.81 ₪ (נכון ל-2025), ההצעה מוגשת לרשם ההוצאה לפועל על-ידי הנאמן.
- אם הנושה ביקש לפתוח בהליכים נגד החייב (בלי קשר לסכום החוב), ההצעה מוגשת לבית-המשפט על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
גורם ממשל
כדאי לדעת
- הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לחובות מעל 172,334.81 ₪ (נכון ל-2025) ולנושים) מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.
- רשות האכיפה והגבייה (חובות מתחת ל-172,334.81 ₪ (נכון ל-2025) מפעילה מרכז מידע טלפוני בטלפון *35592, בימים א'-ה' בין 8:00 - 18:00 ובערבי חג בין 8:00 – 12:30.
ראו גם
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018- סעיפים 159-142.
הרחבות ופרסומים
- מדריך להליכי חדלות פירעון באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
- מדריך להגשת בקשה לחדלות פירעון בהוצאה לפועל: בעברית, בערבית וברוסית