דיסגרפיה פירושה אי יכולת לשרטט כראוי צורת אות או סמל.
הדיסגרפיה מאופיינת בכתב יד לקוי, בכתיבת אותיות שאינן מעוצבות כראוי או אותיות משורבטות ובלתי קריאות, החורגות מעל לשורה ומתחתיה, בכיוון הפוך של האותיות, בקווים רועדים או מקוטעים, בשיבושים בהעתקת צורות, בכתיבה לא מאורגנת, ברווחים לא קבועים בין אותיות, מילים או שורות, וכן במחיקות רבות ובחזרה על קו אחד כמה פעמים.
במקרים של דיסגרפיה, ניתן לראות כי הכותב מפעיל לחץ חזק מדי או חלש מדי על כלי הכתיבה.
מאפיינים אלו נוצרים בחלקם על רקע של קשיים במוטוריקה העדינה (כגון קושי באחיזת העיפרון), קשיים שפתיים (כגון קושי בהבחנה בין צלילי שפה וקושי בקישור בין צליל לאות), קשיים בתפיסה החזותית (כגון קושי בהבחנה בין אותיות) וקושי בתיאום בין העין ליד.
(המידע המקורי נכתב באדיבות אגודת ניצן ומסתמך על חוברת "תלמידים עם ליקויי למידה" בהוצאת משרד החינוך)

מערכת הבריאות

אבחונים וטיפולים פרא רפואיים

חינוך

התאמות בבחינות הבגרות

התאמות במבחן הפסיכומטרי

  • בעלי לקויות למידה יכולים להיבחן בחינות פסיכומטריות בתנאים מותאמים, במקרה שתאושר בקשתם. למידע נוסף ראו: התאמות במבחן הפסיכומטרי.

התאמות בלימודים על תיכוניים

נהיגה

צבא

תעסוקה

התאמות במבחני הסמכה

ראו גם

גורמים מסייעים

מוקדים ממשלתיים

מידע נוסף

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים